Protezler Nereye Yerleştirilir?

Günümüzde Temel Olarak 4 Girişim Yolu Vardır

• Periareolar (meme başı çevresinden)
  • Submammarian (meme altı kıvrımından )
  • Aksiller (koltuk altından)
  • Periumblikal (göbek deliği çevresinden)

Koyulacak Yerin Seçimi

• Ne kadar iz bıraktığı
  • Süt verme mekanizmasını bozup bozmadığı
  • His duyusunu bozup bozmadığı
  • Komplikasyon çıkma riski
  • Çeşitli tip ve büyüklükte protezlerle uygulama olanağının bulunup bulunmadığı
  • Tekniğe bağlı postoperatif dönemdeki hasta şikayetlerinin miktarı
  • Protezi yerleştirme yerinin memenin son şekli üzerindeki etkisi önemli rol oynar.

İlk planda periumblikal ve koltuk altı yerleştirme şekli hastalara çok cazip görünebilir. Ancak doktorlar tarafından daha çok tercih edilen silikon jel protezlerin, periumblikal koyulmasının imkanı yoktur ve koltuk altından koyulmaları çok zordur. Bu yollardan protez koyulacaksa, yerleştirildikten sonra saline ile şişirilen boş silikon balonlar kullanılır.

Her iki yöntemde de iz memeden uzak olacağı için, iz açısından bir problem yoktur. Ancak endoskoplarla yapılan bu yöntemlerde maalesef yeterli meme poşu oluşturulamama riski vardır ve ayrıca kullanılan protezler salin olacağı için buna ait dezavantajlar vardır. Meme başı ve submammarian insizyon diğer yöntemlere göre iz memede olacağı için iz açısından çok avantajlı değildir. Periarolar keside iz meme başı ile meme derisi arasında kalarak kamufle edilirken subnmammarian insizyonda iz meme altı kıvrımına yerleştirilerek kamufle edilir. Her iki yöntemde de meme poşu görerek açıldığı için daha iyi hazırlanır ve memenin son şekli genellikle bu yöntemlerde daha iyi olur.

Protezin yerleştirileceği yere göre doktor tercihini yapar. Çok küçük meme başı olan hastalarda periareolar girişim zor olabilir. Yine periarolar girişim ile meme başı his kusurları daha sık görülür. Ayrıca kas altı veya dual plane yerleşim meme altı girişim ile daha kolay olur. Zaten koyulacak planın seçimi kesinin yapılacağı yerin seçimiyle birlikte yapılır.

Protezler Nereye Koyulur?

Yukarıdan Aşağıya Doğru Gidersek

• Meme glandı (bezi altına)
  • Fascia altına
  • Kas altına
  • Dual plane (kısmen kas kısmen meme dokusu altına)

Koyulacak bölgenin seçimi de doktora bırakılmalıdır. Çünkü bunun seçiminde de pek çok faktör rol oynar:

• Doktor hangi tekniği daha iyi biliyor?
  • Kesi nereye yapılacak?
  • Hastanın yaşı
  • Hastanın meme dokusunun kalitesi
  • Memenin sarkıklık miktarı
  • Hastanın spor yapıp yapmaması
  • Hastanın ameliyat sonrası işe dönme süresi
  • Koyulacak protezin tipi
  • Protezin büyüklüğü

Diğer faktörlerde olduğu gibi protezin koyulacağı yerin seçiminde de bir tane doğru yoktur. Doktor yukarıda sayılan faktörleri göz önüne alarak uygun yeri seçer ve o yer için uygun kesiyi yapar.