Poponun vücudun yapısal özelliklerine bağlı olarak düz görünmesi veya yaşlanmaya bağlı olarak sarkık durması rahatsız edici bir görünüm oluşturabilir. Özellikle Uzakdoğu’lu kadınlarda sık görülen bu durum hastaları bunun tedavisine yönelik arayış içine itmektedir. Bu durumlarda yapılabilecek 3 yöntem vardır:

1. Protez ile düzeltme: Protez ile düzeltmede aynen meme büyültme ameliyatlarında kullanılan gibi silikon protezler kullanılır. Bu silikon protezler memede kullanılanlar ile aynı değildir ve poponun anatomik şekline göre düzenlenmiştir. Ancak yapı olarak aynen meme protezlerinde olduğu gibi iç kısmında silikon jel vardır ve bu ameliyattan sonra hasta poposunda gereğinden fazla sertlik hissetmez. Protezi intergluteal sulkustan yapacağımız 5 cm lik bir kesiden yerleştiriyoruz. Kesi iyileşme dönemi sonrasında hasta çıplakken bile görülmeyecek bir yerde olduğu için bu kesiyi popo alt kısmındaki kesiden daha çok tercih ediyoruz. Hastanın vücut yapısına ve popsundaki derinin kalınlık ve kalitesine göre protez kas altına veya kas ile deri arasındaki gluteal fasya altına yerleştirilebilir. Hastaların ameliyat sonrası bir kaç gün yüzükoyun yatmaları ve oturup kalkarken dikkat etmeleri dışında çok fazla bir bakım gerektirmez. Ameliyat sonrası dönemde ortaya çıkan ağrılar geçicidir ve ağrı kesicilerle kontrol edilebilir. Ameliyat sonrası erken dönemde protezin yerleştirildiği yerde kan birikmesini önlemek için koyulan drenler genellikle ameliyattan sonraki gün çıkartılır ve hasta taburcu edilir. Bir hafta kadar kişisel hijyene dikkat edilmelidir. Eğer gerekli bakım yapılırsa bu ameliyaın komplikasyonları nadirdir ancak özen gösterilmeyen durumlarda en çok görülen komplikasyon enfeksiyondur ve bu uzun süren pansumanlara neden olabilir. Aynen meme protezi olan hastalarda olduğu gibi ameliyat sonunda popo kalkık ve hafifçe çıkık durur ve işlem basenlerin geniş görülmesine neden olmaz. Hastanın birkaç hafta korse kullanması gerekir.

2. Yağ enjeksiyonu ile düzeltme: Yağ enjeksiyonu ile popoya diklik verilmesi ve kaldırılması mümkündür. Yapılan işlem diğer bölgelere yapılan yağ enjeksiyonundan farklı değildir. Ancak en önemli problem hastada popolara verecek kadar yağ olmasıdır. Maalesef zayıf hastalarda alınacak yağ miktarı yeterli olmayabilir ve böyle durumlarda tek çare popo protezi yerleştirilmesidir. Ancak sıklıkla genellikle orta yaş ve üzeri hastalarda vücut kontur deformitesi problemlerinde basen, karın, bel, uyluk gibi bölgelerde yağ fazlalığı varken popo tonusunu kaybetmiş ve sarkmış görünür. Liposculpture işlemi bu gibi hastalar için en uygun işlemdir. Fazlalık bölgelerden alınan yağlar bazı işlemlerden geçirildikten sonra popda sarkma olan kısımlara enjeksiyon tarzında verilir. Postoperatif dönemde yapılacak özel bir bakım yoktur. Hasta istediği pozisyonda yatabilir. Liposculpture yapıldığı için özel korse giymesi gerekmektedir. Bu korse 2-3 hafta kullanılmaldır. Sıklıkla liposculpture yapılan hastalarda işlemden 3-4 hafta sonra uygulattığımız deri tonusunu arttırcı masaju işlemlerinin (örneğin LPG) yağ enjeksiyonu yapılan bölgelere uygulanmaması lazımdır. Bu konuda hasta ve masajı uygulayacak fizyoterapist veya güzellik uzmanı bilgilendirilmelidir.

3. Ameliyatla popo dikleştirme veya iple popo kaldırma: Özel ipler yardımıyla popo dikleştirme işlemine tüm iple germe yöntemlerine karşı olduğum gibi karşıyım. Fiziksel olarak imkansız sonuçlar vermesi gereken iple popo asma işlemi bu imkansız sonuçların yanına bile yaklaşamamakta ve hastada oluşturduğu geçici iyilik hali bir kaç ay içinde tamamen yok olmaktadır. İşlem hiç kesi olmaması gibi bir avantaj taşısa da etki oluşturmadıktan sonra bu avantajın da bir özelliği kalmamaktadır. Cerrahi yöntemle açık ameliyatla yapılacak bir kalça germe ameliyatı ise oluşturduğu izler ve ameliyat sonrası çıkabilecek komplikasyonları nedeniyle kullanmayı pek sevmediğim bir yöntemdir. Bu yöntemi sadece aşırı kilo vermeye bağlı olarak tüm vücudunda sarkmalar oluşmuş hastalarda yani bariatrik cerrahi hastalarında kullanırım. Bunun dışındaki hastalarda ve özellikle genç hastalarda kesinlikle önermediğim bir yöntemdir.

İlginizi Çekebilir