Uyluk germe iç uyluk bölgesindeki sarkıklıkları gidermek için uygulanan bir işlemdir. Uygun hastalar relatif olarak yaşlı veya önceden aşırı şişman olup kilo fazlasının büyük bölümünü vermiş hastalardır. Genç ve iç uyluk bölgesinde yağ fazlalığı olan hastalar için uygun bir yöntem değildir. Bu tür hastalarda uygun yöntem liposuction ameliyatıdır.

Uyluk germe ameliyatında en önemli problem ameliyat izleri ve etkinin kalıcılığıdır. Şöyle ki bikini bölgesinde labia majoraların yan kısımlarına yerleştirilen kesiler maalesef zamanla yerçekimi ve hastanın deri elastikiyetine bağlı olarak aşağı doğru yer değiştirme eğilimindedir. Bu yer değiştirme ameliyat sırasında derin dokuların fasyaya sütüre edilmesiyle çözülmeye çalışılsa bile bazı hastalarda izlerin zaman içinde bikini bölgesinin dışına çıkması kaçınılmaz olabilir. İzlerin aşağı doğru yer değiştirmesinin bir diğer kaçınılmaz sonucu da oluşturulmuş gergin görünümün kaybolmasıdır. Bu tür problemler maalesef sıklıkla genç hastalarda görülür ve sıklıkla en büyük neden hastanın yeterince kilo vermemesine bağlı olarak iç uyluk kısmındaki yağ dokunun fazlalığıdır.

Yeterince kilo vermiş zayıf hastalarda bu tür komplikasyonların sıklığı da azdır. Uyluk germe operasyonu sonrası hasta özel liposuction korselerinden giyer ve sıklıkla aynı gün veya bir sonraki gün hastaneden taburcu olabilir. Postoperatif dönemdeki bakım önemlidir. Bölgenin temiz tutulması enfeksiyon veya yara dudakları ayrışması gibi problemleri önler. Flep altında kan birikimini önlemek için koyulan drenler 1-3 gün içinde alınırlar. Hastanın normal yaşantısına dönmesi bir haftayı tam aktivitelerine dönmesi ise (spor yapmak gibi) üç haftayı bulur.