Erkekte Meme Büyümesi Tedavisi

Erkekte meme büyümesi jinekomasti olarak tanımlanmaktadır. Bu problemin en sık yaşandığı dönem ergenlik dönemidir. Bu süreçte zaman içerisinde kendiliğinden geçebilmekle birlikte ergenlik dönemi sonrasında da problem devam ediyorsa tedaviye ihtiyaç duyulmaktadır. Jinekomasti genellikle östrojen ve testosteron hormonlarının dengesizliği soncunda açığa çıkmaktadır, her iki taraflı ya da tek taraflı görülebilmektedir. Yapılan araştırmalar sonucunda son yıllarda 18 kişiden birinde görülen jinekomasti probleminde temel neden sağlıksız beslenme ve yaşam koşulları olarak kabul edilmektedir.

Fast-food beslenme tarzı ve yüksek glisemik indeksi olan karbonhidrat bakımından zengin yiyeceklerin tüketilmesi, vücutta insülin hormonunun salınımını arttırmaktadır. Bu durum ise vücutta yağ birikimine neden olmakta ve belli miktarda biriken yağ erkeklerde meme dokusunda yoğunlaşabilmektedir. Ek olarak, günlük fiziksel aktivitenin sınırlı olduğu işyerlerinde çalışmak ve hareketsiz yaşamdaki yaşam tarzı biriken yağın yanmamasına ve biriken yağ birikiminin giderek artmasına neden olmaktadır.

Erkeklerin Hangi Yaşta Meme Büyümeleri Olur?

Jinekomasti insidansı, yaşamın üç temel döneminde görülmektedir. Birincisi yeni doğan dönemidir. Bu süre zarfında, yeni doğan erkeklerin % 70'i annenin salgıladığı östrojen hormonunun etkisiyle jinekomasti geliştirmektedir ve bu durum geçicidir. İkincisi ise, çocukluktan ergene geçiş dönemidir. Bu süre zarfında jinekomasti, vücuttaki östrojen / testosteron dengesindeki değişikliklerden kaynaklanmaktadır. Jinekomasti, bu yaş grubundaki erkeklerin yüzde 50-60'ında görülmektedir. Bu dönemde gözlenen jinekomasti vakalarının çoğu geçicidir. Jinekomasti problemi kendiliğinden geçmiyorsa ergenliğin sonuna kadar beklenmekte (çoğunlukla 18 yıl) ve sonlandırmanın ardından iki yıl içinde herhangi bir gerileme olmazsa hastaya cerrahi tedavi önerilmektedir.  Üçüncü periyot yaşlı olup, 50 yaş üstü erkeklerin yüzde 70'inde jinekomasti görülmektedir.

Erkeklerde Meme Büyümesi Nasıl Teşhis Edilir?

Jinekomasti problemi yaşla birlikte artmaktadır. Meme büyümesinin yanı sıra söz konusu dokusa hassasiyet ve ağrı şikayetleri de açığa çıkabilmektedir. Aynı zamanda estetik nedenler ile de pek çok erkek kıyafet seçiminde zorluk yaşamaktadır. Problemin teşhis edilme sürecinde kan ve hormon testlerinin yanı sıra ultrason, MR ve bilgisayarlı tomografi gibi radyolojik görüntüleme yöntemlerinden de faydalanılabilmektedir.

Erkeklerde Meme Büyümesinin Cerrahi Tedavisi

Büyüyen meme dokusunda aşırı yağ dokusunun cerrahi tedavisinde liposuction ile alınmaktadır. Özel olarak geliştirilen kanüller ile uygulama alanına girilerek fazla doku çıkarılmaktadır. İleri derecede meme büyümesi yaşayan hastalarda meme cildinde deformasyon oluşabilmekte ve estetik olmayan bir görünüm açığa çıkabilmektedir. Bu durumda cerrahi yöntemlere başvurulmaktadır.  Cerrahi yöntemler ile fazla meme dokusunun yanı sıra cilt fazlalığı da alınmaktadır.

Erkeklerde Jinekomasti Ameliyatı hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak istiyorsanız eğer ki; İlgili linke tıklayınız.
İlgili link: https://www.drnacicelik.com/erkeklerde-jinekomasti-ameliyati