Meme Büyütme Ameliyatı

Meme büyültme ameliyatı Plastik Cerrahlar tarafından uygulanan bir işlemdir. Amaç gelişmemiş, ya da doğum sonrası veya yaşlanma nedeniyle sonradan küçülmüş ve bir miktar sarkmış olan göğüslerinbüyültülerek daha doğal bir görünüme kavuşturulmasıdır. Alınan sonuçlar nedeniyle hem hastaları hem de doktoru çok mutlu ettiği için Plastik Cerrahların yapmayı en sevdiği ameliyatlardan biri olan meme büyültme ameliyatı maalesef tahmin edildiği kadar basit bir işlem olmadığı gibi her doktorun tekniği farklı olduğu için birkaç doktorda araştırma yapan hastaların tamamen kafasını karıştırabilir.

Koyulacak protezin tipi, şekli, büyüklüğü, kesinin yapılacağı yer, protezin koyulacağı bölgeler hasta için özel olarak düzenlenir ve operasyon buna gör planlanır. Sonuçta iki ayrı hastada eşit derecede güzel yapılmış memeler birbirinden tamamen farklı yöntem, protez tipi ve kesiyle gerçekleştirilmiş olabilir. Yine güzel bir meme büyük bir meme demek değildir. Her ne kadar operasyonun adı meme büyültme operasyonu olsa da amaç memenin normal bir büyüklüğe getirilirken varsa hafif sarkmaların düzeltilmesi ve memeye hoş bir şeklin verilmesidir. Meme protezine ek olarak yağ enjeksiyonu da bu ameliyatlarda uygulanan yöntemlerden biridir..

Kısa Bilgiler

Operasyon Süresi : Bir ile iki saat

Uygulama Biçimi : Genel anestezi

İyileşme Süresi : 4 gün ile 7 gün arasında işe dönme, üç ile dört haftaya kadar kol kuvveti gerektiren aktivitelerden açınmak, tam neticenin gerçekleşmesi 4 ay -1 yıl

Operasyon Sonrası : Göğüs ve kol kaslarında ağrı, kol kullanımında kısıtlılık, aşırı gerginlik ve ağırlık hissi

Riskler : Hematom, dikiş yerlerinde enfeksiyon oluşabilir, proteze ve meme yapısına bağlı olarak kapsül kontrakturu gelişebilir. Kişinin ağrı eşiğine göre ağrılı iyileşme dönemi yaşanabilir. Operasyon sonrasında hematom oluşumuna bağlı olarak ek operasyon gerekebilir.